Spinning op hartfrequentie

Spinning op hartfrequentie

Spinning op hartfrequentie bij het USC

Deze training is voor iedereen die op een meer wetenschappelijke en effectievere manier wil trainen.

Tijdens de training wordt je hartslag gemeten middels een borstband met sensor. Deze wordt geprojecteerd op het scherm. Train je nog in de goede zone of ben je te snel je energie aan het verbranden?

Op het scherm herken je jouw eigen hartslag middels nummer, alias of naam die je hebt opgegeven.

Weekrooster 2018-2019

Sport Start Eind Locatie Docent
Er is (nog) geen rooster bekend voor deze sport.

Procedure registratie hartslag

Vergeleken met de vorige cursussen is er het een en ander veranderd. We werken met de Polar Club app. Deze Polar Club app is de uitgebereidere variant van het Polar-hartslagsysteem. Om voor de eerste les snel te kunnen starten is het handig om alvast een Polar Flow account aan te maken op https://flow.polar.com/register.

In dit account voer je je persoonlijke gegevens in. Mocht je je HFmax (maximale hartslag) tijdens een spinningtraining weten, kan je die in Polar Flow aanpassen.

In het geval je dit niet weet, zal het programma dit voor je berekenen (220-leeftijd). Dit is echter een schatting. Het kan zijn dat je HFMax na je eerste training in Polar Flow zal moeten worden aangepast.

Met dit Polar Flow account kan je op het USC vlak voor de les makkelijk inloggen op het systeem. Na binnenkomst in de fitness zal er bij de balie een Ipad liggen om je aan te melden voor de te volgen training. Hier heb je je Polar Flow inloggegevens voor nodig!

Mocht je niet over een eigen Polar sensor beschikken kan je er een van ons lenen (graag wel retour na afloop!)

Let er op dat je je eigen Polar hartslagband meeneemt. Aan het begin van iedere les kan je een Polar sensor in bruikleen krijgen, je dient wel je eigen borstriem waar deze sensor in geplaatst kan worden mee te nemen. Je mag natuurlijk ook je eigen borstband meenemen. Deze moet echter wel over een Bluetooth functie beschikken. Heb je geen borstriem, dan kan je deze online aanschaffen, het is een 'polar wearlink softstrap'. Ze zijn niet te koop bij het USC.

VAN BANKZITTER TOT TOPPER!

Hoewel fietsen en spinning een duursport is, is explosieve kracht en krachtuithoudingsvermogen van grootbelang om beter te worden. Op korte, steile hellingen is het soms ‘blijven fietsen of afstappen’. Of je op je fiets kunt blijven zitten, is afhankelijk van je explosieve kracht. Je ontwikkelt deze door krachttraining in je trainingsprogramma op te nemen. Daarnaast moet je jouw krachttraining voornamelijk richten op het verbeteren van het maximale duurvermogen; kracht die je vaak kunt ontwikkelen en lang kunt volhouden bij bewegingen met weinig weerstand of gewicht.

FITNESS SCHEMA OP MAAT

We adviseren je om naast deelname aan de spinning lessen gerichte krachtoefeningen te doen voor het sterker maken van de benen. Omdat er tijdens het fietsen ook veel wordt gevergd van de rug en de rompstabiliteit is het belangrijk om ook deze spiergroepen niet te vergeten. Vraag onze Fitness instructeurs om een fitnessschema op maat.

Nieuw op het USC : spinning op basis van je actuele hartfrequentie

Tijdens de training wordt je hartslag gemeten middels een borstband met sensor. Deze wordt geprojecteerd op het scherm. Train je nog in de goede zone of ben je te snel je energie aan het verbranden ?

Op het scherm herken je jouw eigen hartslag middels nummer, alias of naam die je hebt opgegeven.

Sport een keer gratis.

Vul je naam in

Download Coupon