Hardlopen

Hardlopen

Hardlopen bij het USC

Het USC start met hardlooptrainingen! De crusus is voor zowel beginners als gevorderden.

Wil jij ook aan de start verschijnen tijdens het Leiden Marathon weekend? Schrijf je dan in de voor de cursus die start op 3 maart. Onder professionele begeleiding wordt je als beginnende hardloper begeleid om 5km te kunnen lopen. Kan je al 5km hardlopen en is de 10km of halve marathon je doel? Sluit je dan aan bij de gevorderden groep.

Rooster 2019-2020

Dag
StartEind
DinsdagBeginners17.3019.00
DinsdagGevorderd19.1520.45

Start datum is 3 maart. Laatste training 12 mei.

Verzamelen in het sportcafé.

Inschrijfgeld 20,-

WAT KRIJG JE HIERVOOR


P.S. Nog niet ingeschreven voor Leiden Marathon? Doe dat hier. Vergeet niet te vermelden dat je student bent, dan doe je meteen mee met de officiële Nederlandse Studenten Kampioenschappen.

WAAROM HARDLOPEN

Hardlopen is eigenlijk een onderdeel van de natuur van de mens. Liepen wij niet in de oertijd al hardlopend te jagen? In de huidige drukke maatschappij rennen veel mensen juist om het jachtige leven te ontlopen. Hardlopend malen we ons hoofd leeg en verwerken we de stress. Door regelmatig te trainen en je conditie op te bouwen, creëer je een uithoudingsvermogen waarmee je iedere wedstrijd een toptijd neerzet. Daarnaast is looptraining een uitstekende manier om met name aan je uithoudingsvermogen te werken. Je krijgt een hele goede hartlongconditie en verbrandt veel calorieën.

VAN BANKZITTER TOT TOPPER!

Of je nu sprint of aan duurloop doet door regelmatig te trainen kun je jouw loopprestaties iedere keer verbeteren. Individueel trainen kan op de hardloopbaan, herkenbaar aan de rode toplaag, rond de buitenvelden van het USC of in onze fitnesszaal. Naast trainen op de baan, op de loopband of in een loopgroep kan een goed loopschema niet zonder krachttraining. Krachttraining is een essentieel onderdeel voor het aanleren van een goede techniek. Een goede techniek is belangrijk om het lang vol te kunnen houden, een hogere snelheid vast te kunnen houden en om blessures te voorkomen. Daarnaast wordt de hardloper door krachttraining evenwichtiger en meer in balans.

FITNESS SCHEMA OP MAAT

De nadruk bij het fitness voor hardlopers ligt op het verbeteren van de afzetkracht en het verhogen van de stabiliteit van de knie en de enkel gewrichten. Aangezien veel lopers ook kampen met lage rugklachten is een belangrijk onderdeel van de training ook het verhogen van de core-stability. Vraag onze fitness instructeurs om een gericht trainingsschema om jouw loopprestaties te verbeteren.

Get inspired!

Hardlopen is samen met Fitness de grootste sport van ons land. Bekijk de video en laat je inspireren om een vaker te gaan harlopen Wil je jouw hardloop skills verbeteren? Of wil je met een gericht trainingsschema werken aan het verbeteren van je kracht en conditie? Vraag onze trainers of fitness instructeurs dan om meer informatie.

Sport een keer gratis.

Vul je naam in

Download Coupon