Energy Balance Challenge!

Energy Balance Challenge!

Energy Balance Challenge bij het USC

Wanneer je het grootse deel van je tijd besteed aan werk/studie gerelateerde activiteiten, zou het kunnen voelen alsof je andere belangrijke dingen in je leven verwaarloosd. Als je niet genoeg tijd vrij maakt voor jezelf, kan dit ervoor zorgen dat je energieniveau niet op peil kunt houden en stress ervaart.

Een gezonde work-life balans betekent dat je je tijd en energie goed kunt verdelen tussen werk/studie en andere belangrijke dingen in je leven.

Een gezonde leefstijl houd je fit en energiek en voorkomt dat je minder snel ziek wordt. Gezonde voeding, dagelijks bewegen en voldoende nachtrust zijn natuurlijk belangrijke zaken als je je gezond wilt blijven voelen. Maar ook stressregulering is een heel belangrijk onderdeel om ervoor te zorgen dat je fit blijft. Fit zijn betekent niet alleen maar een fit lichaam, het gaat ook over mentale weerbaarheid, over je energie behouden en in je kracht staan. Als je je lichamelijk en geestelijk fit voelt dan ben je tot veel meer in staat.

In deze cursus word je gestimuleerd om de baas te blijven over je energieverbruik en daarmee je vitaliteit. Je leert hoe je kunt opladen, hoe je om kunt gaan met tegenslagen en hoe je onder hoge werkdruk je energie kunt behouden en zo optimaal kunt blijven presteren.

We werken met bewezen effectieve biofeedbackapparatuur. Deze apparatuur meet het, per slag veranderende ritme van het hart. Deze hartritmevariatie geeft de staat weer van je emoties en de werking van je zenuwstelsel. Aan de hand van het biofeedbacksysteem kun je monitoren wat de invloed is van stress én kun je ook tastbaar zien hoe de oefeningen van invloed zijn op je innerlijke toestand.

Het effect van de oefeningen is direct merkbaar, zichtbaar en meetbaar.

Doel

Het doel van de cursus is om meer grip te krijgen op je emotionele reacties, je gezond en fit blijven voelen en hoe je onder hoge werkdruk je energie kunt behouden om zo optimaal te presteren.

Sportrooster 2018-2019

De cursusblokken van 2018-2019 wordt half juli op de website gezet.

Dag StartEindZaalDocent
VrijdagCursus blok 320.0021.15Multif. ZaalEline

De cursus vind plaats op 18/1/19, 25/1/19, 1/2/19, 8/2/19, 15/2/19, 1/3/19 en 8/3/19.

Resultaat

Aan het eind van de training:

Opzet

Deze cursus bestaat uit 7 sessies waarbij je een combinatie van theorie en praktische oefeningen aangereikt krijgt om je veerkracht en vitaliteit te verhogen. De sessies duren 1 uur en 15 minuten.

Sessie 1

Thema: Vitaliteit en veerkracht
Energieniveau – stress- en energiebronnen in kaart brengen.
Doel stellen voor deze cursus

Sessie 2

Thema: Effect van stress op je lichaam en geest
Bewustwording emoties gedurende de dag
Notice & Ease

Sessie 3

Thema: Coherentie en ademhaling
Baseline meting
Hart focus ademhaling

Sessie 4

Thema: Invloed van emoties op je hartritme en brein.
Beinvloeden van je innerlijke staat
Quick coherence

Sessie 5

Thema: Coherent communiceren
Overtuigingen – beperkende en kracht gevende
Attitude Lock-in

Sessie 6

Thema: Opladen en omgaan met tegenslagen
Freeze Frame techniek

Sessie 7

Thema: gemotiveerd blijven
Als…..dan
Persoonlijk actieplan

Sport een keer gratis.

Vul je naam in

Download Coupon