Automatische incasso bij het USC
Vanaf maandag 27 januari 2025 maakt het Universitair Sportcentrum het makkelijker (en prettiger) dan ooit om je sportabonnement te beheren. We introduceren namelijk automatische incasso, waardoor je niet meer het hele jaar in één keer hoeft te betalen, maar gewoon in 12 termijnen. Dit betekent dat er één keer per maand automatisch geld wordt afgeschreven voor je lidmaatschap bij het USC. De datum dat wij live gaan word zo spoedig mogelijk gecommuniceerd.
FAQ
Ik heb een lopend abonnement? Moet ik iets doen?
Nee, je lopende abonnement blijft actief tot aan de
einddatum. Daarna kan je een nieuw abonnement afsluiten dat via incasso wordt
betaald.
Welke abonnementen bieden jullie aan?
We hebben een doorlopend jaarabonnement dat per maand wordt
geïncasseerd. Deze is pas opzegbaar nadat er 12 volledige maanden geïncasseerd
zijn. Daarna kan je hem per maand opzeggen.
We hebben ook een doorlopend flex abonnement. Deze wordt per
maand geïncasseerd en is opzegbaar nadat er één volledige maand geïncasseerd
is.
Beide abonnementen lopen automatisch door.
Waar kan ik deze abonnementen afsluiten?
Je kan de incasso abonnementen alleen online afsluiten. Het
is niet mogelijk om dit bij de recepties van het USC te doen omdat je via het
online formulier aan moet geven dat het USC het abonnementsgeld mag incasseren. De USC medewerkers bij de receptie kunnen je wel uitleg geven.
Wanneer incasseren jullie?
Bij de aanschaf van je nieuwe abonnement incasseren we de
eerste periode tot de laatste van die maand direct. Daarna wordt er vooraf per maand
geïncasseerd, twee dagen voor de start van de nieuwe maand.
Kan ik zelf mijn abonnement stopzetten?
Ja, je kan je abonnement zelf via de app of site stopzetten,
binnen de geldende regels. Kijk hiervoor ook naar de omschrijving bij het
abonnement.
Wat gebeurt er al ik afstudeer of als ik van de ene
klantgroep naar de andere ga?
Als je afstudeert word je omgezet naar de alumni status. Bij
de eerste volgende incasso betaal je het tarief voor alumni.
Dit geldt voor alle wijzigingen. Ook als je stopt met je
studie of als je als medewerker uit dienst gaat. Bij de eerstvolgende incasso
wordt het nieuwe tarief geïncasseerd.
Hoe gaan jullie om met prijswijzigingen?
De universiteit bepaalt elk jaar eind november wat de nieuwe
prijzen voor het volgende kalenderjaar worden. Vanaf januari gelden de nieuwe
tarieven en die worden dan per januari geïncasseerd. De nieuwe prijzen worden
twee weken van tevoren bekend gemaakt.
Waarom moet ik twee keer mijn gegevens invullen als ik
voor het eerst een incasso abonnement afsluit?
Helaas kan dat niet anders. Je moet ons machtigen om geld
van je rekening af te kunnen schrijven. Om ervoor te zorgen dat dit goed gaat,
moet het via een apart formulier.
Ik heb een Flex abonnement gekocht maar wil toch een
jaarabonnement? Kan ik deze omzetten?
Ja, je kan dit zelf door in je profiel je Flex abonnement
stop te zetten en een nieuw jaarabonnement af te sluiten en dan de juiste datum
in te stellen. Lukt dat niet, neem dan even contact op met ons via sportcentrum@usc.leidenuniv.nl.
Kan ik me met een Flex abonnement inschrijven voor
cursussen
Ja, je kan je met een flex abonnement gewoon voor cursussen,
ook tennis, inschrijven.
Ik ben lid van Qravel, wat voor abonnement moet ik kopen?
Als lid van Qravel kan je een jaar abonnement of een flex
abonnement kopen.
Mijn automatische incasso werkt niet/wordt niet
geaccepteerd, wat moet ik nu doen?
Neem even contact met ons op via sportcentrum@usc.leidenuniv.nl
en leg de situatie uit, wij nemen dan contact met je op.