Ballet

Ballet

Ballet bij het USC

Weekrooster 2017-2018

Sport Start Eind Locatie Docent
Er is (nog) geen rooster bekend voor deze sport.

Informatie beginnerslessen

Deze les is zowel geschikt voor beginners als voor meer gevorderden. Het zal een uitdagende les worden met aandacht voor het opbouwen van techniek, flexibiliteit en de juiste spierontwikkeling voor dansers.

Training
De les begint met een warming up, waarin verschillende barre oefeningen zijn verwerkt, deze wordt gevolgd door pirouette en spring oefeningen. Aan het eind van de les is er tijd voor verschillende inspirerende korte combinaties in het midden van de zaal en op de diagonaal.

De les zal worden afgesloten met oefeningen voor de souplesse van de student (rek en strek oefeningen dus).

Gezondheid
Ballet dans wordt vaak onderschat, maar als je danst gebruik je vrijwel al je spieren op een intensieve manier. Ballet is extra inspannend omdat je in je basis al je buik, bil en beenspieren traint. Daarnaast worden deze spieren extra getraind tijdens de spring oefeningen. Ballet draait daarnaast om flexibiliteit, hieraan wordt in de les ook hard gewerkt. Ballet is goed voor je algemene gezondheid en spierspanning.

Niveau
Er zal in de les ruimte zijn voor uitleg van techniek en spiergebruik.

Informatie half gevorderde les

Deze les is uitsluitend geschikt voor gevorderden. Het is een uitdagende les met aandacht voor het opbouwen van pointe/pirouette en allegro techniek, flexibiliteit en de juiste spierontwikkeling voor dansers. Tevens wordt er aan de conditie van de dansers gewerkt door de intensiteit van de oefeningen.

Training
De les begint met een 'en pointe' warming up, waarin verschillende barre oefeningen zijn verwerkt. Hier wordt voornamelijk gefocussed op het verbeteren van pointe techniek (spitzentechniek). Een goede techniek begint bij een goede houding en het aanspannen van de juiste spieren. Hier wordt dan ook nadrukkelijk op gelet. De warming up wordt gevolgd door pirouette en spring oefeningen. Aan het eind van de les is er tijd voor verschillende inspirerende korte combinaties in het midden van de zaal en op de diagonaal.

De les zal worden afgesloten met oefeningen voor de souplesse van de student (rek en strek oefeningen dus).

In de les zal ook per student worden gekeken of er mogelijkheid is tot het uitvoeren van bepaalde lastigere combinaties 'en pointe'.

Gezondheid
Ballet dans wordt vaak onderschat, maar als je danst gebruik je vrijwel al je spieren op een intensieve manier. Ballet is extra inspannend omdat je in je basis al je buik-, bil- en beenspieren traint. Daarnaast worden deze spieren extra getraind tijdens de spring oefeningen. Ballet draait daarnaast om flexibiliteit, hieraan wordt in de les ook hard gewerkt. Ballet is goed voor je algemene gezondheid en spierspanning.

Niveau
Minimaal 2 jaar ervaring. Er zal in de les ruimte zijn voor uitleg van techniek en spiergebruik.

Sport een keer gratis.

Vul je naam in

Download Coupon